Domácí dílna: Český magazín pro kutily

Průměrná roční útrata v hobbymarketech je 22 tisíc

-dk-, 29. června 2004

Obliba hobbymarketů mezi obyvateli Česka trvale roste. Svědčí o tom minimálně odhady firem Incoma Research a GfK Praha, podle nichž každá česká domácnost v těchto specializovaných obchodech utratí ročně 22 tisíc korun.

O dvacet procent více než v roce 2003 utratí podle odhadu firem Incoma Research a GfK Praha průměrně každá česká domácnost v letošním roce v hobbymarketech. Alespoň to vyplývá z článku Češi v hobbymarketech utratí přes 22 tisíc, který publikoval počátkem měsíce zpravodajský portál iDNES.cz. Popularita těchto specializovaných marketů u nás tedy roste a v souladu s celosvětovými trendy se dá očekávat, že poroste i nadále.

Trh však logicky nemůže růst věčně. Proto je vcelku pochopitelný názor odborníků z Incoma Research, kteří tvrdí, že ke stávajícím 107 hobbymarketům (stav k 1.5.2004) jich už zřejmě mnoho nepřibyde. Tento názor ostatně podporuje i vývoj expanze v posledních letech: Zatímco v letech 1995-2000 přibylo v průměru 8 nových prodejen ročně, za poslední tři roky byly nově otevřeny pouze tři.


Nejoblíbenější jsou OBI a Baumax

Průzkum hobbymarketů se zaměřil také na oblíbenost jednotlivých hobbymarketů a názory jejich uživatelů. Co se týče oblíbenosti (či lépe řečeno počtu realizovaných nákupů podle odpovědí respondentů průzkumu), vedou poměrně jednoznačně OBI a Baumax (v obou případech je jmenovalo 16 % dotázaných).

Při hodnocení cenového vnímání a šíře sortimentu se nejvýše umístil řetězec Hornbach. Co se týče kvality nákupního prostředí, při hodnocení dostupnosti a z hlediska informovanosti byl nejvýše hodnocen řetězec Mountfield.





Copyright © 2001 Domácí dílna