Domácí dílna spotrebak.cz | pameti.cz | e-komerce.cz | svetnotes.cz  
Domácí dílna
-
pameti.cz - paměťové moduly a flash Kingston a Transcend

Domácí dílna
Aktuality Recenze Jak na to ? Bazar Diskuze

  Titulní strana

Služby serveru
mezi_menu
  Tipy a triky
mezi_menu
  Odborník radí
mezi_menu
  Katalog firem
mezi_menu
  Kalendář akcí
mezi_menu

O serveru

  Reklama

  Profil

  Kontakt

  Ochrana os. údajů



Diskusní skupina: Opravujeme, renovujeme


OLINkomutatorove motory


10.05.2002
15:31:52
Komutátorové motory

Chtěl bych se v tomto diskusním fóru zeptat na zkušenosti nebo názory lidí na jeden můj problém který se týká různého elektronářadí a malých elektromotorků ( komutátorových)
Většina elektrického ručního nářadí je poháněna malým komutátorovým motorkem který je jeho nejdůležitější , nejchoulostivější a z hlediska případné opravy nejdražší součástí . Cena opravy ( pokud je vůbec možná ) často převyšuje výrazně cenu celého nového strojku .
Na tomto motorku nejčastěji „ odejdou „ uhlíky což se dá nějak řešit nebo a to je horší , začne se přehřívat kotva protože některá z cívek na kotvě je spálená . To běžně znamená převinutí kotvy a právě tam je ta nejvyšší cena .
Na Smíchovské burze mě jeden člověk který tam chodí pravidelně , přesvědčoval o tom že kotvu takto nefunkčního motorku je možné alespoň provizorně opravit tím že se cívka která je spálená odpojí a přeruší ( vytváří vlastně závit na krátko ) a kontakty komutátoru se nějak propojí tak aby se tato cívka vlastně vynechala .
Motor potom běží s nepatrnou nepravidelností a s výkonem sníženým o procenta odpovídajícím této cívce ale nepřehříváse .
Prosím někoho kdo má s takovým způsobem opravy nějaké zkušenosti aby mě poradil přesnější postup opravy nebo alespoň lidi kteří mají k tomuto postupu nějaký názor aby mě ho napsaly do tohoto diskusního fóra nebo přímo na e-mail : vbp@seznam.cz
Předem děkuji OLIN

Marekkomutátorové motory


26.05.2002
09:51:41
Ten člověk Vám sice nelhal, ale není to tak jednoduché. V amatérských podmínkách máte nemáte skoro šanci zjistit poškozené vinutí rotoru. Další věc je ta, že motorky jsou u levného nářadí poddimenzovány a každá ztráta výkonu je znát, o to vice temto motorek bude namáhán a tím dřív znovu shoří. Dále je tu věc ta, že pokud se uhlíky nářadí zastaví náhodou na poškozeném vinutí tak se samo už nepustí, ale musíte potočit rotorem což může být nebezpečné, ktomu jěště rušení, které proniká do el. sítě. Za pokus to ale jistě stojí.
TomasStarter u auta
programator

01.03.2004
18:14:57
Jednou jsme meli nejaky problem s komutatorem ve starteru u auta, byla to stara Skoda 1000. Proste motor, ale civka byla vzdy nekolik malo zavitu z hodne tlusteho dratu, prumer asi 3 mm. Starter nebezel. Draty byly zacvaknute do svorek v komutatoru, jen mechanicky spoj. Merenim jsem zjistil, ze asi na trech mistech je prilis velky odpor mezi dratem a komutatorem, nekolik ohmu. Po pripajeni cinem starter bezel.
lukkomutátorové motory
automechanik

22.11.2004
22:51:08
při dnešních cenách tohoto malého kutilského nářadí , je stráta času už pouhé rozebrání




Přidejte názor
Autor *:
Profese:
E-mail:
URL:
Předmět *:
Obsah příspěvku *:

Kolikátý je den v měsíci? (číslovkou bez tečky)*







Domácnost | Opravujeme, renovujeme | Stavíme, projektujeme | Zahrada a jiná květena | Hmyz a hlodavci


Hledejte slovo nebo slovní spojení v diskusních příspěvcích.
Reklama

Redakce
 
© 2001- ABC Systems, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. ISSN 1214-1038